Städmaterial och hygienprodukter tilldelad

Efter utvärdering av upphandlingen Städmaterial och hygienprodukter 20-108 har HBV utsett AllOffice Nordic AB som enda leverantör. Ett tilldelningsbeslut har skickats till samtliga anbudsgivare och nu råder avtalsspärr till och med 2020-04-24. Planerad avtalsstart är 2020-09-01 och avtalstiden är två år, med möjlighet för HBV till en eller flera förlängningar. Den totala avtalstiden kan dock max bli fyra år. Ansvarig inköpsstrateg är Elin Erwid.

 

Omfattning

Upphandlingen av Städmaterial och hygienprodukter 20-108 är rikstäckande och omfattar produkter såsom; 

  • Första hjälpen - förstahjälpen-stationer, blodstoppare och ögondusch
  • Handskar och skoskydd - engångshandskar, skyddshandskar, bomullshandskar, skoskydd
  • Kemiska produkter - maskindiskmedel, rengöringsmedel, golvvårdsvax, kalkborttagning, fönsterputs, golvpolish, tvättmedel
  • Mjukpapper - pappershanddukar, toalettpapper, dispenser
  • Påsar och säckar - sopsäckar, papperskorgspåsar, sanitetspåsar
  • Servering - engångsprodukter såsom servetter, glas, bestick, tallrikar, muggar och takeaway formar
  • Städredskap och tillbehör - moppar, sopset, stålull, moppgarn, mikrofiberdukar, skaft, dammsugare, rengöringssvampar, sprayflaskor och hinkar

Denna upphandling kommer att ersätta befintligt ramavtal Städprodukter och mjukpapper 16-108, som upphör att gälla 2020-08-31.

Ramavtalsområdet omsätter årligen drygt åtta miljoner kronor.

Avtalstid

Planerad avtalsstart är 2020-09-01. Avtalstiden är två år med möjlighet för HBV till en eller flera förlängningar på max ett år. Sammanlagd avtalstid kan maximalt bli fyra år inklusive förlängningar.

Kontakt

Ansvarig inköpsstrateg är Elin Erwid.

 

Uppdaterad 2020-04-17

Kontakt