Ny upphandling av fastighetsförnödenheter annonserad
Ny upphandling av fastighetsförnödenheter annonserad
HBV har nu annonserat upphandling 25-122 Fastighetsförnödenheter, med sista anbudsdag 2025-02-02. Upphandlingen är rikstäckande och uppdelad i två avtalsområden som kommer att utvärderas och tilldelas separat.
Omfattning
Upphandlingen 25-122 Fastighetsförnödenheter omfattar två avtalsområden som kommer att utvärderas och tilldelas separat:
Avtalsområde A – Fastighetsförnödenheter
Detta avtalsområde omfattar löpande försäljning och leverans av produkter såsom handverktyg, redskap, infästningar, personligt skydd och elverktyg.
Avtalsområde B – Kemikalier och kemikaliehantering
Detta avtalsområde inkluderar kemtekniska produkter såsom lim, fogmassa, smörjmedel och bekämpningsmedel samt tjänster inom kemikaliehantering, såsom hantering, substitution, framtagande av kemikalieförteckningar och utbildning.
För båda avtalsområden ingår även support i produktfrågor, tekniska frågor, rådgivning om sortimentet samt vägledning för att göra mer hållbara val.
Avropsmodell och volymer
HBV avser teckna ramavtal med tre leverantörer per avtalsområde, rangordnade enligt resultatet av utvärderingen.
Uppskattad avropsvolym:
- Avtalsområde A – 950 MSEK
- Avtalsområde B – 40 MSEK
Det maximala takvärdet för ramavtalet uppgår till 1 500 MSEK, baserat på historiska volymer och prognostiserade behov.
Avtalstid
Planerad avtalsstart är 2025-03-10. Avtalstiden löper över fyra år, med möjlighet för HBV att säga upp ramavtalet, helt eller delvis, tidigast två år efter avtalsstart med tre månaders skriftlig uppsägningstid.