Avtalsnyheter

Ny upphandling av städmaterial och hygienprodukter annonserad

HBV har annonserat upphandlingen 24-108 Städmaterial och hygienprodukter. Sista anbudsdag är 2023-12-03. Vi beräknar att avtalstecknande kan ske som tidigast i december 2023 med leveranser som påbörjas som tidigast 2024-01-01.

Omfattning

Ramavtalet 24-108 Städmaterial och hygienprodukter ska täcka våra medlemmars och övriga associerade kunders behov av städmaterial och hygienprodukter. Den antagna leverantören förväntas ha en rikstäckande organisation av kunniga säljrepresentanter som ska kunna erbjuda utbildning, information och rådgivning inom dessa typer av produkter. Inom området Övrigt sortiment ska HBVs avropsberättigade kunna köpa ytterligare varor som hör till sortimentet men som ej finns listade i varukorgen, såsom ytterligare varianter av varor på avtalat sortiment, men även exempelvis mindre städmaskiner såsom handdragna kombinerade mindre skur- och polermaskiner avsedda för professionellt bruk (innefattar ej stora åkmaskiner). 

Ramavtalet omfattar följande varugrupper:

Första hjälpen – exempelvis plåster, förstahjälpen stationer, blodstoppare och ögondusch.

Städredskap och tillbehör – exempelvis moppar, sop set, stålull, moppgarn, mikrofiberdukar, skaft, dammsugare, rengöringssvampar, sprayflaskor och hinkar.

Handskar och skoskydd – exempelvis engångshandskar, skyddshandskar, bomullshandskar och skoskydd.

Kemiska produkter – exempelvis maskindiskmedel, rengöringsmedel, golvvårdsvax, kalkborttagning, fönsterputs, golvpolish och tvättmedel.

Mjukpapper – exempelvis pappershanddukar, toalettpapper och dispenser.

Personlig hygien – exempelvis tvål, handdesinfektion, hudlotion och dispenser.

Påsar och säckar – exempelvis sopsäckar, papperskorgspåsar och sanitetspåsar.

Servering – exempelvis engångsprodukter så som servetter, glas, bestick, tallrikar, muggar och takeaway-formar.

Länk till annonserad upphandling>>

Det kommer att vara möjligt att göra beställningar från HBVs befintliga ramavtal 20-108 Städmaterial och hygienprodukter fram till och med den 30 november 2023 men efter detta datum upphör ramavtalet att gälla. Under den tid det tar att etablera det nya ramavtalet måste avrop ske genom direktupphandling hos den nuvarande leverantören eller en annan lämplig leverantör från och med den 1 december 2023.

Avtalstid

Ramavtalet gäller i två år från dagen för ikraftträdande med möjlighet för HBV till en eller flera förlängningar. Sammanlagd avtalstid inklusive förlängningar kan maximalt bli fyra år.

Vi beräknar att avtalstecknande kan ske som tidigast i december 2023 med leveranser som påbörjas som tidigast 1 januari 2024.