Ny upphandling av städmaterial och hygienprodukter
Till hösten annonserar HBV den nya upphandlingen 24-108 Städmaterial och hygienprodukter. Upphandlingen kommer att mynna ut i ett ramavtal med brett utbud av städ- och hygienprodukter med hållbarhet i fokus. Ramavtal kommer att tecknas med en leverantör och planerad avtalsstart är 1 april 2024.
Omfattning
Ramavtalet avser leverans av städmaterial och hygienprodukter och omfattas av följande produktgrupper:
Första hjälpen – exempelvis plåster, första hjälpen stationer, blodstoppare och ögondusch.
Handskar och skoskydd – exempelvis engångshandskar, skyddshandskar, bomullshandskar och skoskydd.
Kemiska produkter – exempelvis maskindiskmedel, rengöringsmedel, golvvårdsvax, kalkborttagning, fönsterputs, golvpolish och tvättmedel.
Mjukpapper – exempelvis pappershanddukar, toalettpapper och dispensrar.
Personlig hygien – exempelvis tvål, handdesinfektion, hudlotion och dispensrar.
Påsar och säckar – exempelvis sopsäckar, papperskorgspåsar och sanitetspåsar.
Servering – exempelvis engångsprodukter såsom servetter, glas, bestick, tallrikar, muggar och take-away formar.
Städredskap och tillbehör – exempelvis golvvårdsrondeller, moppar, sopset, stålull, moppgarn, mikrofiberdukar, skaft, dammsugare, rengöringssvampar, sprayflaskor och hinkar.
Ramavtalet omfattar även möjlighet att beställa från leverantörens övriga sortiment.
Avropsordning
Avtal kommer att tecknas med en leverantör.
Annonsering
Upphandlingen är planerad att annonseras i november 2023.
Sista dag för på- respektive avanmälan är 20 oktober 2023.
Avtalstid
Planerad avtalsstart är 1 april 2024. Avtalstiden är två år med möjlighet för HBV till en eller flera förlängningar. Sammanlagd avtalstid inklusive förlängningar kan maximalt bli fyra år.