Saknat fakturafält på utgående fakturor
Saknat fakturafält på utgående fakturor
Av okänd anledning har ett viktigt fält för kunderna försvunnit ifrån vår tjänsteleverantör för fakturaförmedling. De arbetar nu med att återställa fälten och åtgärda felet så snart som möjligt.
I samband med att vi började registrera kontraktsfältet på ingående fakturor i våra SQL-databaser har kontraktsfältet tyvärr försvunnit helt från vår tjänsteleverantörs hantering av utgående fakturor.
Inledningsvis misstänkte vi ett direkt samband, men eftersom HBVs utgående fakturor inte har ändrats – och kontraktsfältet finns kvar på dem – står det nu klart att något sker hos vår tjänsteleverantör.
Just nu arbetar vi tillsammans med tjänsteleverantören och vår affärssystemskonsult för att säkerställa att inga ändringar har gjorts i hanteringen av utgående fakturor.
Tillfälligt stopp för genomfakturering
Under tiden som utredningen pågår har vi pausat vår genomfakturering, för att undvika att fler fakturor skickas vidare utan korrekt kontraktsfält.
Om ni inte kan hantera fakturorna automatiskt på grund av detta är ni varmt välkomna att höra av er till oss, så skickar vi om fakturorna.
Varför är kontraktsfältet viktigt?
Tidigare har våra fakturor varit utformade så att HBV har registrerats som leverantör hos våra kunder. Sedan vi började skicka med leverantörsnamnet i kontraktsfältet kan våra kunder i stället registrera underleverantören som leverantör. Det ger er bättre kontroll över deras fakturor och tydligare uppföljning mot respektive leverantör.