Avtalsnyheter

HBV lanserar nytt DIS för fönsterrenovering

HBVs nya dynamiska inköpssystem (DIS) 25-174 Fönsterrenovering är utformat för att möta den moderna marknadens krav där utvecklingen går snabbt och flexibilitet är nyckeln. Oavsett om du är ute efter specifika åtgärder eller heltäckande tjänster, skapar DISet en enkel och smidig tillgång till de senaste innovationerna och hållbara, energi- och kostnadseffektiva lösningar.

Varför ett dynamiskt inköpssystem?

Det dynamiska inköpssystemet (DIS) syftar till att erbjuda en upphandlingsmetod som är helt elektronisk och flexibel. Systemet bygger på grunderna i traditionell upphandling, men processen är både snabbare och mer anpassningsbar för beställarens behov.

Här kan både nya och redan etablerade leverantörer kontinuerligt kvalificera sig under DISets giltighetstid, vilket leder till stark konkurrens och banar väg för de senaste produkterna och tjänsterna.

Läs mer om DIS>>

Tipsa dina lokala leverantörer

Tipsa gärna lokala leverantörer att kvalificera sig i HBVs DIS. Ju fler som deltar, desto större utbud får du att välja mellan och desto mer intressanta anbud kan du jämföra. DISet är öppet och fritt för leverantörer att löpande ansluta sig till.

Omfattning

Exempel på tjänster och produkter som omfattas av detta DIS:

  • glasbyte
  • målning och ytbehandling
  • isolering för förbättrad energieffektivitet
  • uppgradering av beslag och tillbehör
  • installation av säkerhetsglas.


Observera att byte till helt nya fönster inte ingår i detta DIS. Nya fönster går istället att avropa från våra ramavtal gällande fönster. Läs mer i vår avtalskatalog>>.

Så här beställer du

1. Beställaren mejlar dis@hbv.se med kort beskrivning om uppdraget.
2. HBV skickar Uppdragsavtal till Beställaren som signerar detta via BankID.
3. HBV skickar ut aktuellt underlag till Beställaren.
4. Bearbetning och administration av underlag i enlighet med Uppdragsavtalet.
5. Utkast på upphandling skickas från HBV till Beställaren för godkännande.
6. HBV publicerar därefter upphandlingsdokumenten elektroniskt (via TendSign).
7. HBV öppnar, kvalificerar och utvärderar Anbuden.
8. HBV tar fram Tilldelningsbeslut som Beställare signerar via BankID.
9. HBV skickar Tilldelningsbeslut.
10. Kontrakt tecknas mellan Beställare och Leverantör.