Rekrytering av regionansvarig affärsutvecklare

Vi förstärker nu affärsavdelningen med ytterligare en regionansvarig. Det betyder att vi utökar antalet regioner från fem till sex. Vårt mål är att vara den mest värdeskapande inköpsfunktionen för våra medlemmar och i denna roll skapar du och utvecklar den goda relationen med våra medlemsbolag och leverantörer och bidrar till den goda affären.Våra medlemsbolag är uppdelade i sex regioner, denna region (Mitt) omfattar i första hand Västmanland, Örebro, Värmland och Dalarna. Sista ansökningsdag är den 30 september 2018.

Allt fler av HBVs medlemsbolag inser vikten av att satsa på ett bra inköpsarbete och prioriterar sina resurser där de gör störst effekt. Därför finns HBV. För att möta marknadsutvecklingen satsar HBV på att vara det naturliga kunskapsnavet och självklara valet för inköp inom fastighetsrelaterade produkter och tjänster.

I detta spännande skede rekryterar HBV nu en regionansvarig affärsutvecklare. Våra medlemsbolag är uppdelade i sex regioner, denna region (Mitt) omfattar i första hand Västmanland, Örebro, Värmland och Dalarna. Du genomför oftast dagsturer till dom och har ca 20 övernattningar per år.

HBVs ramavtal omsätter årligen cirka 2,2 mdkr. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Vi använder upphandlingsstödet Tendsign Doc och Microsoft Dynamics CRM.

Du kommer att arbeta på affärsavdelningen och rapportera till affärschefen.

Där arbetar fem regionansvariga affärsutvecklare som utgår från sina regionala kontor. Deras uppgift är att se till att medlemsbolagen känner till och använder HBVs ramavtal på bästa sätt och på så sätt skapar goda affärer.

Du erbjuds ett stimulerande arbete med ett helhetsperspektiv och många kontakter inom såväl offentlig sektor som näringsliv. Tjänsten ställer krav på affärsmässighet, integritet och noggrannhet.

Arbetsuppgifter

I tjänsten arbetar du i nära samarbete med medlemsbolag, övriga HBV kollegor och leverantörer för att skapa lönsamhet för alla parter. Detta görs framför allt genom medlemsbesök, rådgivning om våra ramavtal, omvärldsbevakning, träffar, utbildning, etc. Genom en nära relation får du insikt om deras vardag och kan erbjuda den bästa servicen.

Ditt uppdrag som värdeskapande rådgivare innebär:

· Kunskap om avtalen
· Fånga behov
· Stödja ledning i resonemang om strategisk inköpsstyrning
· Kunskap om hur andra gör och sprida goda idéer

Rollens kärna ligger med fokus på värde att upplevas som en del av medlemsbolagens organisation. Samverkan, förtroende och relationsbyggande är viktiga ingredienser i arbetet.
Du deltar även i att ta fram förslag och strategier för nya och gamla avtalsområden.

Du har god förståelse, kunskap och kännedom om vad som händer inom marknaden och vilka behov som finns hos våra medlemsbolag. Tjänsten innebär frihet under ansvar och omfattar bl.a. personliga möten, att arrangera lokala aktiviteter och nätverk. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med såväl centrala utvecklingsfrågor som löpande administration.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom marknadsföring, inköp eller ekonomi från högskola eller yrkeshögskola. För att lyckas i rollen är det en fördel om du har flerårig erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen. Har du dessutom vana av medlemsstyrda organisationer, offentlig verksamhet eller har arbetat med upphandling (LOU) är det meriterande.

Du bör ha ett intresse för fastighetsförvaltning och av människor. Som person är du serviceinriktad, prestigelös med känsla för att skapa långsiktiga relationer. Du är trygg i dig själv, nyfiken och trivs med att nätverka. I arbetet är du självgående, affärsmässig och ser möjligheter snarare än hinder.

Du har goda kunskaper inom IT. Du är utvecklingsinriktad och driver frågor både självständigt och i samarbete. Du har ett gott omdöme och god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser att din boendeort kan vara Örebro, Karlstad, Karlskoga eller Västerås.

HBV arbetar hårt för att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och mår bra. Därför erbjuder vi personalen bland annat rikskort, friskvårds-bidrag, extra semesterlöneersättning, företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Anställningen omfattas av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och tjänstebil.

I denna rekrytering anlitar vi företaget Balkefors & Ponsiluoma Chefsrekrytering. Läs hela annonsen här>>

Uppdaterad 2018-09-14

Sök tjänsten som regionansvarig affärsutvecklare här!

Kontakt