Viktigt med rätt kundnummer hos IKEA

Det är viktigt att använda rätt kundnummer när man avropar från HBVs avtal med IKEA på ramavtalet Möbler och heminredning 17-135. Använder man ett gammalt, som man haft sedan tidigare, kan detta kundnummer inte härledas till HBVs avtal och det skapar då problem vid exempelvis fakturering.

HBVs medlemmar och kunder som för första gången ska göra en beställning hos IKEA, eller handla direkt i varuhus, måste först öppna ett nytt ”HBV-kundnummer" hos IKEA som är kopplat till vårt ramavtal Möbler och heminredning 17-135. Det går att flytta över gamla kundnummer som man haft sedan tidigare till det nya.

Så här ansöker man om ett nytt kundnummer hos IKEA:

1. Fyll i ansökningsblanketten som du hittar här>>

2. Skicka ansökningsblanketten i original till IKANO Bank, FRISVAR, 208 13 Malmö. Adressen finns även angiven högst upp på ansökningsblanketten. Så snart din ansökan är godkänd får du ett svarsbrev inom fem arbetsdagar och därefter kan du göra dina inköp.

3. Det går även bra att ta med sig en komplett ifylld ansökningsblankett till ett IKEA-varuhus. Personalen på avdelningen för IKEA BUSINESS hjälper då till med att göra ansökan direkt i varuhuset. Du kan sedan göra ditt inköp redan samma dag direkt när du har fått ditt kundnummer.

Frågor om detta avtal besvaras av ansvarig upphandlare Elin Erwid.

Uppdaterad 2019-09-25

Kontakt