Rekrytering regionansvarig affärsutvecklare

Vi rekryterar nu en regionansvarig affärsutvecklare till allmännyttans inköpsfunktion för områdena Stockholm, Uppland och Gävleborg. Vårt mål är att vara den mest värdeskapande inköpsorganisationen för våra medlemmar och i denna roll skapar du och utvecklar goda relationer med våra medlemmar och leverantörer och bidrar till den goda affären.

Allt fler av HBVs medlemsbolag inser vikten av att satsa på ett bra inköpsarbete samt att prioritera sina inköpsresurser där de gör störst effekt. Därför finns HBV. För att på bästa sätt bemöta marknadsutvecklingen satsar HBV på att vara det naturliga kunskapsnavet och självklara förstahandsvalet för inköp inom fastighetsrelaterade produkter och tjänster.

Du kommer att arbeta på affärsavdelningen och rapportera till affärschefen. Du kommer även arbeta i nära samarbete med övriga regionansvariga i rollen samt vår upphandlingsavdelning. Framförallt kommer du att arbeta nära våra medlemsbolag och våra leverantörer.

HBVs upphandlade avtal omsätter årligen cirka 2,2 miljarder kronor. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Våra upphandlare använder det elektroniska upphandlingsstödet Tendsign Doc och Microsoft Dynamics CRM. 

På affärsavdelningen arbetar i dagsläget åtta medarbetare. Fem av dessa är regionansvariga affärsutvecklare med medlemsansvar som utgår från sina regionala kontor i Piteå, Linköping, Kungsbacka och Löddeköpinge samt huvudkontoret i Stockholm. Affärsavdelningens primära uppgift är att se till att medlemsbolagen känner till och använder HBVs upphandlade avtal på bästa sätt och på så sätt skapar goda affärer. Detta görs framför allt genom medlemsbesök, medlemssupport, kontakt med leverantörer, omvärldsbevakning, medlemsaktiviteter, utbildning, minimässor etc. Alla medlemsbolag är unika och genom en nära relation får du insikt om deras vardag och kan erbjuda den service som deras verksamhet kräver. 

Du erbjuds ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter inom såväl offentlig sektor som näringsliv. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du har en central position. Tjänsten ställer krav på affärsmässighet, integritet och noggrannhet. Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete inom avdelningen och företaget. Kraven är höga, men utlovar ett både stimulerande och roligt arbete.

Är du intresserad? Läs mer om denna rekrytering här>>

Ansökan

Denna rekrytering sker i samarbete med Balkefors & Ponsiluoma Chefsrekrytering, Torgny Balkefors, torgny@balkefors-ponsiluoma.se, tel 0733-43 47 69.

Sista ansökningsdag är 2018-03-15.

Uppdaterad 2018-02-22

Kontakt