Ny upphandling av Skyltar
HBV kommer inom kort annonsera en ny upphandling av Skyltar 20-144. Upphandlingen är indelad i två anbudsområden; inomhusskyltar (exempelvis namntavlor, anslagstavlor och informationstavlor) samt utomhusskyltar (exempelvis parkerings- och trafikskyltar). Varje anbudsområde är rikstäckande och utvärderas var för sig. Ramavtal kommer att ingås med tre leverantörer per anbudsområde. Planerad avtalsstart är 2020-03-01.
Omfattning
Produkter som omfattas av den kommande upphandlingen är leverans av skyltar för inom- och utomhusbruk i framförallt trappuppgångar, gemensamhetsutrymmen samt utemiljöer såsom loftgångar, dörrar, fasader, gårdar, parkering samt gång- och cykelvägar samt namntavlor, anslagstavlor, informationstavlor, parkerings- och trafikskyltar och anvisningsprodukter.
Upphandlingen kommer även att omfatta beställning av produkter med montage för de som så önskar.
På- och avanmälan
Sista anmälningsdag för externa kunder är 2019-12-13. HBVs medlemsbolag är avropsberättigade per automatik.
Läs mer om avropsberättigade här>>.
Annonsering
Annonsering av denna upphandling är planerad till mitten av december 2019.
Avtalstid
Planerad avtalstid 2020-03-01 - 2022-02-28 med möjlighet till en eller flera förlängningar. Den sammanlagda avtalstiden inklusive förlängningar kan maximalt bli fyra år.
Ansvarig inköpsstrateg är Elin Larsson.
Uppdaterad 2019-12-02