Avtal signerade för Möbler och heminredning

möbler i ett studentrum

Den 1 december 2021 börjar det nya ramavtalet för Möbler och heminredning 21-135 att gälla. Leverantören IKEA AB lämnade det mest förmånliga anbudet och antas som rangordnad etta och Input Interiör antas som rangordnad tvåa. Avtalstiden är två år med möjlighet för HBV till en eller flera förlängningar. Sammanlagd avtalstid inklusive förlängningar kan maximalt bli fyra år. Ansvarig inköpsstrateg är Elin Larsson.

Omfattning

Möbler och heminredning 21-135 avser ramavtal för fabriksnya möbler och inredning för hemlika miljöer. Lokaler som avses kan exempelvis vara lägenheter som studentbostäder, evakueringsboenden och tillfälliga bostäder samt lunchrum, köksutrymmen och kontor. Ramavtalet avser möbler och inredningsdetaljer och omfattar avtalad leverantörs kompletta sortiment inom avtalsområdet. Produktrelaterade tjänster, till exempel montering ska kunna tillhandahållas. Återbrukade möbler samt produkter som har återvunna material i sig ska kunna erbjudas men har ej utvärderats.

Produkter som omfattas:

  • Möbler för hemlika miljöer, till exempel matbord, stolar, soffor, fåtöljer, soffbord, garderober, sidobord, TV-bänkar, sängbord, byråer, bokhyllor, utemöbler etc.
  • Kontorsmöbler, till exempel skrivbord, arbetsstolar etc.
  • Sängar, madrasser och dagbäddar.
  • Textilier, till exempel gardiner, mattor, sovtextilier, kökstextilier, badrumstextilier, sängkläder, täcken, kuddar och filtar.
  • Inredningsdetaljer, till exempel vaser, ljusstakar, tavelramar, speglar, kontorsförvaring, ljus, sopkorgar, förvaringslådor, badrumsattiraljer, krukväxter, husgeråd, lampor för hemlika miljöer samt passande ljuskällor.

Ramavtalet omfattar inte köksluckor, inredningssnickerier, badrumsmöbler av plåt/högtryckslaminat, elmaterial eller belysning. Endast lampor för hemmiljö/hemmakontoret och till dom passande ljuskällor ingår.

Avropsordning

Avropsordning är rangordning. Antagna leverantörer i rangordning:

1. IKEA AB
2. Input Interiör AB

Leveransvillkor

ALOS 05, Allmänna bestämmelser för leverans av varor (utan montage) till offentlig sektor" med de ändringar och tillägg som följer av avtalshandlingarna.

För produkter som ska monteras/installeras på en och samma gång för till exempel ett studentrum ska alla produkter levereras samtidigt om inte annat är överenskommet med beställaren. Fakturering för montering/installation får inte ske förrän arbetet faktiskt är utfört med godkänt resultat om inte annat är överenskommet med beställaren.

Leverans ska ske enligt Incoterms 2020 DDP (Delivered Duty Paid) till av beställaren anvisad plats inom hela Sverige. Leverantören ska även ordna transport och lossa varan från anländande transportmedel på av beställaren anvisad plats. Frakt enligt verifierad självkostnad tillkommer vid beställningar som är inklusive transport. Leveranser där beställaren själv hämtar godset får ingen frakt tas ut av leverantören.

Kontakt

Frågor om detta ramavtal besvaras av ansvarig inköpsstrateg Elin Larsson eller regionansvarig affärsutvecklare Janne Sunnari.

Uppdaterad 2021-11-07

Kontakt


Kontakt


  • Janne Sunnari
    Janne Sunnari
    • Regionansvarig affärsutvecklare Norr
    • Besöksadress: Storgatan 48, 941 32 Piteå
    • 070-664 03 23
    • Epost