Frågor och svar om trepartsavtal

Var skickar jag blanketten?

Svar: Skicka den till Anette Andersson, anette.andersson@hbv.se.

Måste jag ange "Kreditbelopp/Summa beräknade avrop för entreprenören per månad"?

Svar: Ja, det är den gräns vi lägger in i våra system. Om en entreprenör avropar för mer än den summa ni angivit kommer ni bli kontaktade av vår ekonomiavdelning. Det är en säkerhet för er.

Måste alla fält fyllas i?

Svar: Ja, alla uppgifter behövs antingen för att vi eller leverantörerna ska kunna tilldela entreprenörerna kundnummer som är unika för varje medlem. 

Varför står det står inga slutdatum i avtalen?

Svar: Det är upp till medlemsbolag att meddela HBV när ett avtal inte är aktuellt längre. Det är även vanligt att det är samma entreprenörer som blir antagna år efter år och då finns det redan ett trepartsavtal tecknat. 

Måste vi teckna nya trepartsavtal för varje nytt område med befintlig entreprenör med trepartsavtal?

Svar: Nej. Meddela oss bara om de nya avtalsområdena så hjälper vi till med att ta fram nya kundnummer hos våra leverantörer inom de aktuella HBV-avtalen. 

Jag vet inte vilka leverantörer HBV har inom olika områdena, hur gör jag?

Svar: Ange bara aktuella avtalsområden så löser vi det. 

Uppdaterad 05 november 2014